FLASH – CREACIÓ D’INTERPOLACIONS DE MOVIMENT

Treballarem construint objectes independents (clips de pel·lícula) amb personalitat pròpia.

Amb l’eina i els colors adients dibuixem una el·lipse, serà una vegada estigui acabat, un ull que es belluga.

Amb l’ompliment de la el·lipse seleccionat, anem al “mezclador de colores” i li donem un gradient radial.

La barra del gradient ens permet triar el color que volem seleccionar, el botó de triar color ens permet variar el color seleccionat.

Després agafem l’eina de “transformación de relleno”, seleccionem una altra vegada l’ompliment de l’ull i modifiquem la grandària, forma, orientació i posició de l’ompliment.

Amb l’eina de selecció, seleccionem tot el dibuix (ha de quedar marcat amb puntets blancs) i, des del menú modificar escollim l’opció convertir en símbolo.

Fem un doble clic a sobre de l’objecte que acabem de crear(el clip de pel·lícula “ull”) i entrem a editar-lo, sabem que estem editant el clip quan mirem a sobre de la línia de temps i així ens ho indica. Per sortir de l’edició hem de clicar a sobre de “Escena 1.

A la “capa 1” actual li posem el nom de “fondo”.

Seleccionem el fotograma 12 i amb la tecla “F5” afegim fotogrames buits.

Creem una altra capa i li posem per nom “nineta”.

A la capa “nineta” dibuixem una altra el·lipse seguint la tècnica anterior, potser caldrà que amb la lupa ampliem la visió per poder treballar amb més exactitud.

Seleccionem el dibuix acabat de fer i el convertim en un altre objecte, el clip de pel·lícula “nineta”.

Ens situem a sobre del fotograma 12 de la capa nineta i premem la tecla F6, crearem un fotograma clau en aquest espai de la línia de temps.

No modifiquem la posició del clip nineta.

Ens situem a sobre del fotograma 6 de la capa nineta i premem la tecla F6, crearem un fotograma clau en aquest espai de la línia de temps.

Modifiquem la posició del clip nineta segons el desig de moviment que tinguem.

Premem la tecla de majúscules i fem clic successivament als tres fotogrames claus (els que porten un punt negre), així seleccionem tots els fotogrames de la capa nineta. Premem botó dret del ratolí sobre la selecció i en el menú contextual que ens apareix escollim l’opció Crear interpolación de movimiento.

La línia del temps ens apareix com la figura del costat. Les fletxes indiquen que s’ha creat una interpolació de moviment.

Podem sortir de l’edició de l’ull (clic sobre escena 1) i veure els resultats publicant la pel·lícula en format swf (control + intro)

Vegeu al costat una mostra d’un treball acabat.

CEIP Enric Grau Fontseré – Flix

Tallers de plàstica de CS