Ninots animats que parlen

(Si cliquem sobre el cap del ninot de la dreta podrem escoltar el que diu)

Treballarem a partir d’un document Flash de mida 300X300. També utilitzarem moltes capes, gairebé una per element. En principi animarem els ulls i la boca, però si us animeu podeu animar qualsevol part del cap, o de la cara, del ninot.

Dibuixarem un ull amb una nineta mòbil fent una interpolació de moviment. Si no sabeu com fer-la podeu seguir les instruccions clicant el botó.
Dibuixarem una boca que s’obre i es tanca fent una interpolació de forma. Si no sabeu com fer-la podeu seguir les instruccions clicant el botó.
Dibuixarem un cap, un pentinat, un nas i tots aquells altres elements que desitgem. Si no sabeu com fer-ho podeu seguir una demo amb les instruccions clicant el botó.
Si no volem dibuixar podem agafar els elements que ens agradin dels fitxers que podem descarregar clicant els botons de l’esquerra. Estan en format "fla" (edició de flash).

El cap anirà a una de les capes de més al fons. Anirem afegint elements disposats per capes, les capes ens permetran controlar fàcilment quins elements estan per sobre dels altres. Una disposició podria ser com la que es veu a la següent imatge.

En una nova capa dibuixarem una taca que ocuparà la zona del cap sense sortir-ne, convertirem la taca en un botó i amagarem la capa posant-la a sota de totes les altres.

Amb el programa d’edició de so Audacity enregistrarem una frase i la desarem en format mp3.
Podem enregistrar frases relatives a coses de l’escola, com ara hàbits, normatives, consells, o qualsevol altra cosa.

Importarem el so mp3 a la biblioteca i el vincularem posant-li d’identificador “so1”.

Ara hem d’afegir les accions que controlaran el so. Aquesta part pot resultar difícil per als alumnes i potser caldrà que la faci el professor.

En una nova capa posarem les accions que es veuen al quadre de la dreta al fotograma 1.

_root.lamevaveu = new Sound();
_root.lamevaveu.attachSound("so1");
_root.lamevaveu.stop();
_root.boca.stop ();
parlar = 0;

Al botó de control que hem creat afegirem també les accions que es veuen al quadre de la dreta.

“boca” és el nom de instància que li donem al clip boca.

Aquestes dues últimes accions podem fer-les automatitzades important els scripts corresponents.

on (press) {
if (parlar == 1) {